AD-apt is in 2009 opgericht door zaakvoerder An Delen nadat zij in haar nabije omgeving verschillende KMO-leiders gebukt zag gaan onder de steeds veranderende eisen van de wetgeving, de klant en de talloze interne situaties die steeds maar weer fout liepen…. Zij stelde ook vast dat KMO-leiders zich bij voorkeur met hun core business bezighouden, zonder zich zorgen hoeven te maken over allerlei bijkomende eisen, verplichtingen, problemen … en dat zij vaak niet over de nodige tijd en/of kennis beschikken om met deze zaken bezig te zijn, ondanks het feit dat ze wél erkennen dat dit belangrijk en nodig is.
Met haar economische achtergrond (opleiding TEW), haar diploma van preventieadviseur niveau II en tien jaar ervaring in Quality Management en zorgsystemen biedt An de KMO-manager een ‘single point of contact’ voor een diversiteit aan vragen, steeds met het economische perspectief in het achterhoofd.
De persoonlijke aanpak staat centraal. AD-apt biedt de KMO een persoonlijk aanspreekpunt, een vertrouwenspersoon waarop leiders en managers ten allen tijde en in diverse situaties kunnen vertrouwen.
Voor een aantal zaken - zoals kwaliteit en veiligheid - verzorgt An zelf de dienstverlening. Voor andere zaken doet zij een beroep op betrouwbare partners.
Missie
Door een aantal zorgen uit handen van de bedrijfsleiders te nemen en hiervoor een oplossing te ontwikkelen, wil AD-apt een fundamentele bijdrage leveren aan de ontwikkeling en professionalisering van KMO´s.
AD-apt wil daarom samen met de klant werken aan praktische, op maat gemaakte oplossingen, zonder te vervallen in clichés en papieren rompslomp. Het gezond verstand primeert over de neiging om alles te willen vastleggen. Bovendien is het , om succes te hebben op lange termijn, belangrijk om de medewerkers van de organisatie zo veel mogelijk bij de projecten te betrekken.
Visie
AD-apt staat voor An Delen, Advies met een Persoonlijke Touch, maar is ook de Engelse benaming voor ‘aanpassen’.
adapt
aan•pas•sen :
met iets in overeenstemming brengen: zich ~ zich schikken naar de omstandigheden
Deze naam geeft de essentie van de visie weer, namelijk
de organisatie van de klant op zo’n manier aanpassen dat ze voldoet aan de eisen en verplichtingen waarmee ze geconfronteerd wordt en dat vastgestelde problemen worden opgelost.
Bovendien is AD-apt een flexibele organisatie die zich aanpast aan de eisen en wensen van de klant, om op verschillende gebieden en terreinen begeleiding te bieden en zo te komen tot een allround begeleiding van de (KMO-)manager.
De nadruk ligt hierbij op:
Het succes van AD-apt steunt op de persoonlijke inzet, de gedrevenheid, de kennis en de ervaring van de zaakvoerder. Zij behandelt elk project vanuit het perspectief van mede-ondernemer (Hoe zou ik het doen, als dit mijn bedrijf was?)
De normen en waarden die zij als leidraad neemt, zijn:
Stap 0: Vrijblijvend oriënterend gesprek
Doel van het gesprek is :
Stap 1: Opmaak stappenplan en offerte
Inhoud van het stappenplan en offerte:
Stap 2 Bespreking stappenplan, timing en offerte met directie
Doel van het gesprek is:
Stap 3: De uitwerking
Dit kan inhouden (uiteraard afhankelijk van de opdracht, en steeds op maat van uw bedrijf):
Stap 4: Afsluitend gesprek
Doel van het gesprek is:
Wij werken ons advies of onze training steeds volledig op maat van de klant uit. Sommige problemen vragen immers een projectmatige aanpak waar op voorhand voldoende aandacht moet besteed worden aan de aanpak, het actieplan en de werkverdeling om succesvol te kunnen zijn.
Andere vragen zijn dan weer eenvoudig op te lossen zonder noodzaak aan een uitgebreid actieplan. U krijgt dan een eenvoudig voorstel zonder dat er overbodige tijd wordt besteed aan theoretische modellen en plannen. U betaalt logischerwijze niet meer dan nodig. Dit betekent ook dat - waar nodig - we in uren kunnen factureren.
Een advies op maat betekent ook dat projecten moduleerbaar zijn, gefaseerd kunnen verlopen en bijgevolg betaalbaar zijn en blijven.
Tenslotte betekent maatwerk ook dat er bij de inplanning van het advies en/of training rekening wordt gehouden met uw agenda en met de tijdsplanning van uw medewerkers. De projecten worden dus op uw tempo uitgevoerd. De begeleidingen vinden plaats in wekelijkse, tweewekelijkse of maandelijkse sessies, overdag of ’s avonds, al naargelang uw voorkeur.
U krijgt dus ondersteuning op de manier, het moment en voor de duur die u het beste past.
Elk contact, van het eerste bezoek tot de afronding van het project, verloopt via de zaakvoerder, waardoor er steeds efficiënt kan gereageerd worden op mogelijke vragen, bezorgdheden of bijsturingen. Ook de nazorg en eventuele vragen achteraf worden door de zaakvoerder behandeld.
Het werken aan kwaliteit en veiligheid zorgt voor efficiëntere processen, voor minder ongevallen, voor minder fouten, waardoor er heel wat kosten bespaard kunnen worden.
Bij wijze van voorbeeld:
o per euro die de arbeidsongevallenverzekering uitbetaalt, heeft de werkgever zelf nog +/-4.5€ aan niet gedekte kosten (bedrag is indicatief en gebaseerd op gemiddelden)
o U vraagt een ESF-subsidie aan en indien deze wordt toegekend, krijgt u tot 50% van uw opleidingskosten terugbetaald.
Wij helpen u met iedere vraag of ieder probleem, ook indien u geen groot project bij ons heeft.
Bij wijze van voorbeeld:
o U contacteert ons om éénmalig een ongeval te analyseren.
o U krijgt bezoek van de arbeidsinspectie en wil deze mensen niet alleen te woord staan.
o U krijgt van de vakbond of één van uw medewerkers een vraag of opmerking rond veiligheid en u wilt weten wat de wetgeving over dit onderwerp zegt.